خرید تجهیزات گرمایش از کف چقدر هزینه دارد؟

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

خرید تجهیزات گرمایش از کف چقدر هزینه دارد؟

۳۸۳ بازديد

تجهیزات گرمایش از کف


در این مقاله به واکاوی تجهیزات گرمایش از کف هیدرولیک یا گرمابی میپردازیم. ابتدا لازم است که کلیات راجع به نحوه عملکرد سیستم گرمایش از کف مطالبی را گوشزد کنیم. سیستم گرمایش از کف یک سیستم حرارت محیطی است که در آن به جای اینکه گردش آب داغ داخل رادیاتور یا پخش کننده های دیگر موجب گرم شذت محیط شوند از عبور آب از داخل لوله ها استفاده میشود. اما به دلیل نکات فنی که وجود دارد بایستی از یک سری مقررات و استاندارداها پیروی شود.

برای اجرای سیستم گرمایش از کف هر آپارتمان یا اماکنی عمومی را به چند منطقه تقسیم بندی کرده و این تقسیم بندی بایستی طوری انجام شود که هر بخش بین 80 تا 100 متر طول لوله مصرف شود. معمولا به ازای هر مترمربع 4متر طول لوله چرخیده و بر این مبنا هر زون حدود 20 تا 25 بایستی محاسبه شود. البته طول مسیر از کلکتور تا محل نیز محاسبه شود.

بعد از بخش بندی کف بایستی یک جایی در میانه محیط محلی برای نصب کلکتور پیدا کرده تا سیستم لوله کشی گرمایش از کف را آز آنجا آغاز کنیم. اما قبل از اجرای لوله کشی بایستی برای ایزولاسیون از فوم و عایق های مخصوص استفاده شود. برای کنترل هر قسمت از سیستم گرمایش از کف بر روی یک کلکتور یک انشعاب ایجاد کرده و همان قسمت اختصاص میدهیم. هر بخش یک انشعاب به کلکتور رفت و یکی به کلکتور برگشت دارد. از پکیج و سیستم گرمایش از کف نیز نیاز به یک لوله کشی داریم. یک دسته از قطعات نیز تجهیزات گرمایش از کف هستند که به صورت سلیقه ای و بسته به شرایط انتخاب میشوند.
برای خرید لوازم و تجهیزات گرمایش از کف بایستی ابتدا از محل بازدید شده و یک برآورد دقیقی از لوازم مورد نیاز کرد. سپس با توجه به مساحت و زیربنای گرمایش از کف و همچنین نوع اجرا لوازم مورد نیاز گرمایش از کف را لیست کرده و بعد از سبک و سنگین کردن, یک لیست قیمت لوازم گرمایش از کف به مالک ارایه دهیم, تا در صورت تایید خود یا مجری تهیه و خرید تجهیزات گرمایش از کف را انجام دهد.
تجهیزات گرمایش از کف


لیست قیمت تجهیزات گرمایش از کف

  • عایق گرمایش از کف
  • لوله گرمایش از کف
  • کلکتور گرمایش از کف
  • لوازم جانبی گرمایش از کف

مسلم است که هر کدام از لوازم مذکور دارای انواع برندها و قیمت های مختلفی بوده و پیرو شیوه عملیات اجرایی مورد نظر مجری و کارفرما و همچنین قیمت هر یک از برندهای متفاوت هستند.

فوم گرمایش از کف

عایق گرمایش از کف یکی از اصلی ترین متریال و تجهیزات گرمایش از کف به حساب می آید. به علت گوناگونی انواع فوم و عایق , فرق قیمتی نسبی با هم داشته و از این رو بایستی این گزینش با نظر کارفرما انجام شود. هر چند که اختلاف قیمت تمام شده ممکن است بین ارزان ترین تا گران ترین نوع فوم بین 5 تا درصد محاسبه شود.

یونولیت شانه تخم مرغی گرمایش از کف , فوم متالایز و XPE , فوم عایق کناری, فوم رولی الاستومری و PE ساده و فوم ورقه ای با روکش آلومینیوم از گزینه های پیش روی شما هستند.

اجرای سیستم گرمایش از کف با فوم شانه تخم مرغی کار را بسیار منظم نموده و نیازی به استفاده از بست خاردار و ریلی وجود نخواهد داشت. چرا که در قالب فوم های شانه تخم مرغی, شیارهای مخصوص برای قرار گرفتن لوله در آن وجود داشته و به همین دلیل اجرای لوله کشی گرمایش از کف بسیار راحت و شکیل خواهد شد. فوم گرمایش از کف یکی از تجهیزات نسبتا گران قیمت گرمایش از کف است که در حال حاضر یعنی زمستان سال 1402 در حدود مترمربعی 120 هزار تومان قیمت دارد. این فوم ها به صورت ورقه های با ابعاد مختلف به فروش میرسد. ضخامت این نوع فوم یا یونولیت ها بین 4 تا 6 سانتیمتر است.

فوم متالایز و XPE و فوم های با روکش فویل دار و چسب دار از انواع فوم هایی هستند که برای جلوگیری از افزایش ایزولاسیون گرمایش از کف بسیار مناسب بوده و تنها مشکل آنها این است که در استفاده از این فوم ها حتما بایستی از بست خاردار یا بست ریلی استفاده شود. قیمت هر متر مربع از این عایق ها بین 60 تا 70 هزار تومان است.

فوم های الاستومری مشکی رنگ و پلی اتیلن سفید رنگ از دیگر فوم های ارزان قیمت هستند که کیفیت عایق بندی چندانی نداشته و به بست برای مهار لوله ها نیاز دارند. این نوع عایق ها بین 35 تا 45 هزار تومان در هر مترمربع قیمت دارند.

لوله گرمایش از کف

بهترین لوله برای اجرای سیستم گرمایش از کف لوله های پنج لایه هستند. برند نیوپایپ و ایزوپایپ از معتبرترین مارکها بوده و بهتر است از برندهای متفرقه و به خصوص لوله های چینی و وارداتی استفاده نشود. سایز لوله پنج لایه مورد نیاز گرمایش از کف که مهمترین لوازم و تجهیزات این سیستم هستند, سایز 16 بوده و به ندرت از لوله های تک لایه پکس نیز استفاده میشود. در حال حاضر قیمت لوله 16 نیوپایپ متری 19 تا 28 هزار تومان به فروش میرسد. البته میزان خرید لوله نیز ممکن است بر قیمت لوله موثر باشد.برای خرید لوله با نمایندگی لوله نیوپایپ تماس بگیرید.

کلکتور سیستم گرمایش از کف

کلکتور گرمایش از کف یک لوله بلند برنجی با چند سوراخ انشعاب است که معمولا از با سایز 1 اینچ و خروجی 1/2 ساخته میشود. کلکتورهای گرمایش از کف یک سایز اصلی مثلا 1 اینچ داشته که بر روی آنها روزنه های فرعی با انشعاب کوچکتر مثلا 1/2 روی آنها ایجاد شده است. انشعاب گیری شیر و سایز تجهیزات بر روی کلکتور انجام میشود. لوله اصلی از پکیج یا موتورخانه به کلکتور متصل و با پخش شدن بین انشعاب های مختلف گرمایش از کف به کلکتور برگشت منتقل و از آنجا به مولد گرمایشی باز میگردند. کلکتور گرمایش از کف نیوپایپ , نیوکلکتور, کلکتور آلومنیومی و کلکتور سوپرپایپ از انواع مختلف کلکتور گرمایش از کف هستند. کلکتورهای بر حسب سایز لوله اصلی و تعداد خروجی و سایز فرعی نام گذاری میشوند. به عنوان مثال یک کلکتور با سایز اصلی 1 اینچ و تعداد خروجی های 5 با سایز 1/2 به اسم کلکتور 1 اینچ 5b 1/2 شناخته میشود. کلکتورهایی با سایز 11/4 و بیشتر در سایز اصلی و تعداد خروجی های تا 12 عدد و فرعی های تا 3/4 نیز وجود دارند و البته به ندرت استفاده میشوند. قیمت کلکتور به صورت تقریبی در حال حاضر به ازای هر انشعاب 100 هزار تومان تمام میشود.

بست گرمایش از کف

بست های گرمایش از کف برای تثبیت لوله روی عایق استفاده میشوند. بست خاردار و بست ریلی از انواع بستهای موجود بوده و قیمت آنها نسبت به سایر لوازم گرمایش از کف زیاد نیستند. در صورتیکه فوم شانه تخم مرغی استفاده شود نیازی به به کارگیری بست وجود نداشته و فوم های شانه تخم مرغی مسیرهای مخصوصی برای عبور لوله کشی دارند.

جعبه کلکتور

جعبه کلکتور یک چارچوب آهنی یا جعبه پلیمری است که کلکتور رفت و برگشت گرمایش از کف در آن جای میگیرند. جعبه کلکتورهای متناسب به اندازه کلکتورها استفاده شده و به تناسب آنها تهیه میشوند. جعبه کلکتور 45 در 45 کوچکترین و جعبه کلکتور 130 سانتیمتری بزرگترین سایز جعبه کلکتور هستند.

از دیگر تجهیزات گرمایش از کف برای نصب کلکتور پایه کلکتور است که بایستی به داخل جعبه کلکتور پیچ شده و کلکتور روی آن قرار بگیرد. علاوه بر این  به بست کلکتور برای مهار کلکتور نیز نیاز داریم. هر جعبه کلکتور نیاز به دو پایه برای دو کلکتور و 4 بست برای مهار آنها نیاز دارد.

شیر هواگیری گرمایش از کف

برای خارج کردن و تخلیه هوا از سیستم گرمایش از کف نیاز به نصب یک شیر هواگیری دستی یا ایرونت یا شیر هواگیری خودکار است. معمولا این شیرهای هواگیری گرمایش از کف در قسمت انتهایی نصب میشوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.