فوم شانه تخم مرغی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

فوم شانه تخم مرغی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

۲۶۲ بازديد

فوم شانه تخم مرغی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ 

فوم شانه تخم مرغی یک نوع یونولیت ساخته شده از مواد پلیمری است که به دلیل سبک و حجیم بودن میتواند به عنوان عایق صوتی و حرارتی کاربردهای زیادی در ساختمان های مسکونی, استودیوی ضبط صدا و موزیک و بیسیاری از موارد صنعتی دارد.

 استفاده از این نوع فوم در سال‌های اخیر رواج بیشتری یافته است. فوم گرمایشی شانه تخم مرغی از پلی‌یورتان سلول باز تولید می‌شود.

این فوم‌ها از سلول‌های باز پلی‌یورتان تشکیل شده‌اند که به خاطر ساختار متراکم و حباب‌دار آنها، صدا را به خوبی جذب می‌کنند. با نصب این فوم در دیوارها، سقف یا کف فضاها، می‌توانند انتقال صدا را کاهش داده و کیفیت صوت را بهبود بخشند. همچنین، فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف از جنس پلی‌یورتان تولید می‌شود که مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت و رطوبت دارد.

 

فوم های شانه تخم مرغی دارای ابعاد و ضخامت های مختلفی هستند. وزن آنها در هر مترمکعب تعیین کننده چگالی فوم ها محسوب میشود.

در ساختمان های مسکونی فوم شانه تخمه مرغی در دیوار و کف به عنوان عایق صوتی و گرمایشی کاربرد زیادی دارند. بیشترین مصرف در کار تاسیسات حرارتی ساختمان است و با توجه به اینکه قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف بسیار به صرفه است برای عایق بندی گرمایشی در کف سیستم هایی که گرمایش از کف اجرا میشود, کاربرد دارند.

از آنجا که دانسیته یا چگالی فوم های شانه تخم  مرغی تاثیر مسقیمی بر روی کیفیت و طول عمر این گونه فوم های سبک میگذارد, در هنگام خرید بایستی به این مورد حساس باشید. فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف در چگالی های 20, 25 , 30 , 35 , 40 و 50 تولید و به بازار عرضه میشود که بسته به فشاری و کاربرد نوع دانسیته مورد نیاز تفاوت هایی دارند.

معمولا فوم های شانه تخم مرغی گرمایش از کف دانسیته حدود 30 به بالا داشته و فوم های صوتی که در دیوار نصب میشوند با دانسیته های کمتر نیز قابل قبول هستند. فشاری که در سیستم گرمایش از کف بر روی فوم وارد شده و حرارتی که در مجاورت آنها قرار دارد, موجب میشود که به فوم های قوی تری در این مورد نیاز داشته باشیم.
فوم شانه تخم مرغی چیست

کاربرد فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف 


فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف معمولا به عنوان یک عایق حرارتی در اجرای سیستم گرمایش از کف پرکاربرد است و در اماکن زیر استفاده می‌شود:

1. ساختمان های مسکونی:  بیشترین مصرف فوم شانه تخم مرغی در ساختمان های مسکونی بوده که این به دلیل تعدد اجرای گرمایش از کف در این نوع ساختمان هاست. از آنجا که اجرای گرمایش از کف موجب کاهش حجم اشغال شده توسط رادیاتور و فن کویل میشود و استفاده راحت تری دارد, استفاده از فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف در ساختمان های مسکونی بسیار رایج شده است.

2. ساختمان های ویلایی:  به دلیل اینکه معمولا ویلاها درنقاط سردسیر ساخته میشوند, استفاده از سیستم گرمایش از کف برای گرم تر کردن محیط مورد توجه معماران و سازندگان قرار میگیرد. به خضوص در ویلاهایی که به صورت لوکس ساخته میشوند.

3. اماکن تجاری: از آنجا که قیمت فضاهای تجاری بسیار بالا بوده و حتی میتوان بر روی یک سانتیمتر مربع آن نیز حساب ویژه ای انجام داد, و برای جلوگیری از اشغال کردن فضا توسط رادیاتور و دیگر لوازم گرمایشی , بهترین راهکار برای گرم کردن محیط های تجاری و مغازه ها استفاده از گرمایش از کف توصیه میشود.

4. رستوران‌ها و کافه‌ها: فوم شانه تخم مرغی می‌تواند در رستوران‌ها، کافه‌ها و فضاهای عمومی دیگر استفاده شود تا صرفه جویی حرارتی و مساحتی  را بهبود ببخشد.

5. سالن های تولیدی و انبارها :  یک پیشنهاد عالی برای سالن ها و سوله های کارگاهی و انبارها که امکان اجرای سیستم گرمایش از کف میتواند موجب صرفه جویی در بخش انرژی شود.

این فقط چند نمونه از موارد استفاده فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف است و در واقع این فوم در هر مکانی که نیاز به کاهش پرت حرارتی دارید، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف

قیمت فوم شانه تخم مرغی به وزن و چگالی آن بستگی داشته و در حال حاضر یعنی سال 1402 هر مترمربع آن حدود 100 تا 120 هزار تومان است

البته فاکتورهایی مانند چگالی و وزن فوم تاثیر مستقیمی روی قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف خواهد گذاشت. در کنار عایق بندی گرمایشی این فوم ها کار ایزولاسیون صوتی را نیز انجام داده و مانع از انتقال صدای داخل محیط به طبقات زیرین و اطراف میشوند.

برخی از مدل های فوم شانه تخمه مرغی که قیمت آنها تا حدود 20 درصد بیشتر است, توسط فویل هایی روکش شده اند و تا حدی کیفیت عایق بندی بهتری دارند. رنگ بندی یونولیت یا فوم شانه تخم مرغی معمولا سفید و برخی از تولیدات رنگی هستند.

ابعاد فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

بسته به کارخانه و قالبی که کارخانه سازنده استفاده میکند, ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف احتمالا تفاوت هایی دارند. این فوم ها در ورقه های با اندازه های ۷۰*۵۰ , ۶۵*۱۰۵ و ۶۲*۱۲۲ و اندازه های دیگر تولید میشوند که رایج ترین آنها اندازه ۶۵,۱۰۵ است. 

ضخامت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

ضخامت های زیادی از این فوم ها تولید میشود, اما ضخامت ۴۳ و ۵۰ میلیمتر متداول ترین مدل خرید فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف است. این فوم ها از ضخامت ۲۵ میلیمتر نیز تولید میشوند, اما رند استفاده آنها در ضخامت ۴ تا ۵ سانتیمتر است. 

چگالی فوم شانه تخم مرغی

چگالی یا دانسیته یکی از عوامل موثر در کیفیت و قیمت فوم شانه تخمه مرغی است. در واقع چگالی نشان دهنده وزن و فشردگی این نوع یونولیت هاست که به تبع آن کیفیت عایق بندی و استحکام این فوم ها را نیز افزایش میدهد. فوم های شانه تخمه مرغی در چگالی ۲۰,۲۵,۳۰,۳۵, و ۴۰ تولید میشوند. برای خرید فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف با چگالی مناسب به فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مراجعه کنید.

فوم شانه تخم مرغی مدل دار

برخی از تولیدکنندگان فوم شانه تخم مرغی برای افزایش کیفیت , فوم ها را با استفاده از روش های مختلفی پوشش میدهند. با این وجود این کار تاثیر شگرفی بر کیفیت آنها گذاشته و تقریبا مانند انواع فوم ساده عمل میکنند.

کارخانه فوم گرمایش از کف

در بسیاری از شهرهای کشور تولید کننده های فوم شانه تخم مرغی وجود دارند, اما با توجه به کیفیت نازل بعضی از آنها نمیتوان بر روی هیچ یک نظر قطعی داده و بهترین راه خرید فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف, تهیه این اقلام از فروشگاه های مطرح این گونه فوم هاست. با توجه به اینکه مصرف کننده عادی اطلاع کمی راجع به نکات فنی آنها دارد, بهتر است پیش از خرید با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت کنید. فوم شانه تخم مرغی تهران, فوم شانه تخم مرغی تبریز, فوم شانه تخم مرغی اصفهان, فوم شانه تخم مرغی کرج و فوم شانه تخم مرغی نیشابور از جمله فوم های با کیفیت و معروف این نوع عایقها هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.