بهترین مارک لوله و اتصالات

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

بهترین مارک لوله و اتصالات

۸۵۳ بازديد
بهترین مارک لوله و اتصالات
در اجرای تاسیسات لوله کشی ساختمان انتخاب بهترین مارک لوله و اتصالات هم از لحاظ کیفیت و هم از حیث قیمت بسیار مهم تلقی میشود. از آنجا که لوله کشی ساختمان بخش های مهمی داشته و هریک از قسمت های لوله کشی ساختمان با چند متریال متفاوت اجرا میشود, آشنایی با روشهای لوله کشی ساختمان و موارد مورد استفاده آنها میتواند تاثیر مهمی در انتخاب بهترین مارک لوله و اتصالات داشته باشد.
لوله کشی آب و فاضلاب, لوله کشی پکیج دیواری و شوفاژ, لوله کشی تاسیسات موتورخانه و پمپ, لوله کشی سیستم های سرمایشی از انواع سیستم لوله کشی رایج در یک ساختمان هستند.
بهترین مارک لوله و اتصالات
بهترین مارک لوله و اتصالات ساختمان
همانطور که گفتیم بهتر است اول لوله کشی ساختمان را در بخش های مختلف تقسیم بندی کرده و سپس به بررسی برندهای و متریال مختلف آن میپردازیم.
لوله کشی آب
لوله کشی آب به دو بخش لوله کشی آب سرد و لوله کشی آب سرد و گرم تقسیم بندی میشود. در لوله کشی آب سرد شامل آبرسانی به ساختمان, لوله کشی پمپ و استخر میتوان از لوله های پلی اتیلن و لوله های PVC استفاده نمود و در لوله کشی آب سرد و گرم به دلیل حرارت لوله های آب گرم مصرفی فقط میتوان از لوله های تک لایه, پنج لایه و فلزی گالوانیزه استفاده نمود. لوله های پلی اتیلن آبرسانی برای لوله کشی آبیاری قطره ای نیز استفاده میشوند.
بهترین مارک لوله سفید
بهترین مارک لوله سفید یا تک لایه را میتوان از بین برندهای آذین لوله سپاهان, یزد بسپار و نیک بسپار انتخاب کرد. البته به دلیل قیمت مناسب و دسترسی آسانتر میتوان آذین لوله را بهترین برند لوله سفید پلاستیکی دانست. 
در لوله کشی پنج لایه ساختمان هم لوله پنج لایه نیوپایپ, لوله سوپرپایپ و ایزوپایپ از بهترین برندهای لوله های پنج لایه هستند.
برای خرید و اطلاع از قیمت های لوله پنج لایه با  نمایندگی نیوپایپ در تهران تماس بگیرید. لوله کشی پنج لایه برای نصب شیرالات توکار بسیار ضروری به نظر میرسد.
برای اجرای لوله کشی آب نیز در بحث لوله کشی رایزر استفاده از لوله گالوانیزه مطرح میشود. چرا که در سایزهای بزرگ استفاده از لوله تک لایه و پنج لایه پاسخگو نیست و بهترین مارک لوله و اتصالات استفاده از لوله گالوانیزه ساوه سنگین و اتصالات برزیلی توپی یا مک براند است.
بهترین لوله برای شوفاژ
بهترین لوله برای شوفاژ را به خصوص برای لوله کشی پکیج و رادیاتور بایستی لوله های پنج لایه دانست. این نوع لوله اتصالات در برابر گرما مقاومت خوبی داشته و حتی برای اجرای سیستم گرمایش از کف هم استفاده میشوند. البته لوله های تک لایه پلیمری پلی پروپلین و تک لایه پکس هم تا حد زیادی در لوله کشی شوفاژ استفاده میشوند.
براورد هزینه لوله کشی شوفاژ در انتخاب نوع بهترین لوله و اتصالات ساختمان بسیار مهم به نظر میرسد.
بهترین برند لوله فاضلاب
در لوله کشی فاضلاب میتوان از بین لوله اتصالات پلیکا, پوش فیت و پلی اتیلن یکی را انتخاب کرد. البته لوله کشی پلیکا و پوش فیت رواج بیشتری دارند.
بهترین برند لوله پلیکا
در لوله فاضلابی ارزان قیمت برند لوله سمنان بهترین است. در بین برندهای معروف نیز بین لوله پلیکا پلیمر گلپایگان, پارس پلاست و داراکار یکی را میتوان انتخاب کرد. قیمت لوله پلیکا گلپایگان از مابقی گرانتر بوده و هر سه مورد بهترین های لوله پی وی سی هستند. البته مارکهای دیگری چون یزد لوله, نیوپلیکا و پلی سازان نیز برندهای معروفی هستند.
همان گونه که در بخش آموزش لوله کشی ساختمان گفتیم, لوله های پوش فیت نیز کیفیت خوبی داشته ولی قیمت بیشتری دارند و مهارت بیشتری را طلب میکنند. بهترین مارک لوله پوش فیت برند پلی ران بوده که کیفیت خوبی دارند. نیوفلکس و سوپردرین نیز از دیگر برندهای مشهور لوله اتصالات پوش فیت هستند. نیوفلکس متعلق به شرکت گیتی پسند یعنی همان تولید کننده لوله اتصالات آذین لوله و نیوپایپ و سوپردرین متعلق به شرکت سوپرپایپ اینترنشنال میباشد. رعایت اصول اجرای لوله کشی پوش فیت در کنار انتخاب بهترین مارک لوله و اتصالات مهم است.
بهترین لوله برای گاز کشی
برای اجرای لوله کشی گاز و آتش نشانی از لوله های فولادی با قابلیت جوشکاری لوله گاز استفاده میشود.بهترین لوله برای گاز کشی توکار را بایستی لوله های مانیسمان دانست. لوله های مانیسمان رده بندی مختلفی دارند و از رده معمولی یا رده 20 شروع شده و در مصارف ساختمانی رده 40 هم مصرف خوبی دارد. لوله کشی آتش نشانی نیز از  لوله های مانیسمان استفاده میشود. تنها تولید کننده داخلی لوله مانیسمان در کشور لوله شرکت فولاد اهواز است که کیفیت خوبی داشته اما به اندازه کافی تولید نمیشود.در بین لوله های درزدار نیز لوله های سپاهان, سپنتا و آریاوا مارکهای معروف هستند که بیشتر در لوله کشی گاز روکار, لوله کشی موتورخانه و تعمیرات لوله کشی گاز استفاده میشوند.
در نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان لوله کشی گاز از همه نوع دیگر لوله کشی گران قیمت تر میباشد. به طور کلی در بخش اجرا و تعمیرات مقایسه لوله گاز و آب به صورت جداگانه صورت میگیرد.
هرچند که استفاده از بهترین لوله و اتصالات در کیفیت لوله کشی ساختمان تاثیر مستقیم دارد اما اجرای اصولی لوله کشی ساختمان مهم تر از انتخاب برند است و بهتر است بیشتر از اینکه به برند لوله و اتصالات گیر بدهید از اجرای صحیح در طراحی و اجرای لوله کشی مطمین شوید. با انتخاب یک مهندس و مجری خوب تاسیسات خود مجری لوله کشی و تاسیسات میتواند شما را در انتخاب برند و "بهترین مارک لوله و اتصالات " مقرون به صرفه و با کیفیت بالا به شما کمک کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.