نحوه لوله کشی پکیج

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

نحوه لوله کشی پکیج

۹۳۸ بازديد
نحوه لوله کشی پکیج
نحوه لوله کشی پکیج به عنوان یک دستگاه دو منظوره دارای شرایط خاص و ویژه ای میباشد . از آنجا که دستگاه پکیج هم وظیفه تولید آب گرم مصرفی و هم ایجاد گرمایش محیطی از طریق گرم کردن آب موجود در سیستم رادیاتور شوفاژ , فن کویل یا سیستم گرمایش از کف را دارد , اجرای لوله کشی پکیج هم دارای نکاتی است که  بایستی به توجه به شرایط ان انجام شود .
در مورد اجرای سیستم گرمایش از کف در مطالب قبلی توضیخاتی داده ایم و در لوله کشی پکیج با آن اجرای لوله کشی سرد و گرم مصرفی آن است که به آن خواهیم پرداخت .
نحوه لوله کشی پکیج
نحوه اجرای لوله کشی پکیج
هر نوع پکیجی از پکیج شوفاژ دیواری گرفته با هر برند و مدلی تا پکیج های مخزنی و چگالشی دارای یک لوله ورودی آب سرد , یک لوله گاز مصرفی , یک لوله دودکش , یک پریز برق و یک جفت لوله رفت و برگشت  شوفاژ و یک لوله خروجی آب گرم مصرفی میباشد .
لوله گاز پکیج بایستی حداقل 3/4 یا 1 اینچ باشد . سایز لوله دودکش پکیج 12 یا 10 بوده و لوله ورودی آب مصرفی نیز معمولا سایز 25 یا 32 است . سایز لوله پکیج در رفت و برگشت شوفاژ نیز 25 یا 32 لوله کشی پنج لایه یا تک لایه است . خروجی آب گرم مصرفی هم بدین شکل میباشد . البته متراژ آپارتمان , ظرفیت حرارتی پکیج و تعداد رادیاتور و شیرالات مصرف کننده و حتی نوع اجرا اعم از لوله کشی کلکتوری یا انشعابی میتواند در طراحی و سایز لوله کشی و حتی سایز و راه اندازی پکیج نیز موثر باشد .
با توجه به اینکه در لوله کشی کلکتوری برای کنترل و قطع و وصل هر قسمت از ساختمان یک شیر تعبیه میشود , شما میتوانید در صورت عدم نیاز نسبت به قطع یا وصل کردن رادیاتور یا آب مصرفی محل به راحتی اقدام کنید . به عنوان مثال در صورتی که ترجیح میدهید که رادیاتور یک اتاق بسته یا باز باشد به راحتی توسط شیر مخصوص روی کلکتور آنرا و باز نموده یا ببندید .
طریقه اجرای لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری

پکیج گرمایشی دستگاهی است که آب گرم مورد نیاز برای تأمین گرمایش فضا و آب گرم مصرفی، به وسیله تبادل کننده های گرمایی رادیاتورها، فن کویل یا گرمایش ازکف و آب گرم مصرفی جهت استفاده روزمره از قبیل شستشو، استحمام و غیره را فراهم مینماید.

پکیجها به دو دسته کلی فن دار و بدون فن دسته بندی میشوند که گونه بدون فن قاعدتا قطر لوله دودکش بیشتر از نوع فندار پکیج است.

قدرت پکیجها نیز از نظر قدرت پوششدهی به محیط با هم متفاوت هستند. برخی پکیجها بخاطر ظرفیت بالا و قدرت پاسخدهی آنها به گرمایش و آبگرم مصرفی دارای دو مبدل میباشند که یکی از مبدلها مخصوص گرمایش و یکی از مبدلها مختص تولید آب گرم مصرفی میباشند.

یک نوع پکیج  بنام پکیج چگالشی یا سه مبدله معروف است. در این نوع پکیج انرژی دود حاصل از احتراق دو مبدل دیگر باعث گرم شدن در مبدل سوم میشود. پکیجهای از لحاظ تنظیمات به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی میشوند.

برای نصب پکیج بغیر از لوله کشی آب و رادیاتورها بایستی پیش زمینه های زیر را آماده کنیم تا هنگام نصب با مشکل موجه نشویم.

از نظر قطر دودکش، آیا پکیج باید محفظه فن دارباشد یا بدون فن ؟

میزان قدرت پکیج ساختمان،آیا ظرفیت پکیج با محل مورد نظر همخوانی دارد. توانایی تأمین آب گرم مصرفی، آیا آب گرم مصرفی پکیج پاسخ گوی تعداد افراد ساکن در محل میباشد ؟

آیا مکان مناسب پکیج برای نصب و جانمایی پکیج وجود دارد ؟

لوله کشی رادیاتورها و لوله کشی آب سرد و گرم , نصب تمام شیرآلات بهداشتی ؟

لوله کشی گاز با سایز مناسب و وجود گاز در لوله ها ؟

سیم کشی ساختمان و نصب پریز با ارت ؟

زیرسازی کامل ؟

لوله کشی پکیج روکار
در لوله کشی پکیج روکار که بیشتر در اماکنی استفاده میشود که تا به حال از پکیج استفاده نمی کرده اند مانند مواردی که قبلا لوله کشی آبگرمکن داشته یا از موتورخانه استفاده میشده است یا بعضا مواردی که لوله کشی پکیج آنها دچار ترکیدگی لوله شده است . در این روش یا بایستی از لوله های تک لایه و یا لوله های پنج لایه استفاده کرد . برای استعلام قیمت میتوانید با مراجعه به مقاله نمایندگی نیوپایپ تهران هزینه های لوله کشی پنج لایه را محاسبه کنید . البته اجرای لوله کشی پکیج با لوله اتصالات پنج لایه کمی گران تمام میشود و اگر قصد دارید که اجرای کار کمی ارزان تر باشد با لوله های تک لایه این کار را انجام دهید . البته از لحاظ اجرایی خیلی تفاوتی ندارند اما لوله های تک لایه به دلیل اینکه وقتی گرم میشوند کمی شل میشوند و مقاومت فیزیکی لوله های پنج لایه بیشتر است این مساله را بایستی مدنظر قرار بدهید .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.