علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی

۸۳۲ بازديد
علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی
احتمالا شما هم دنبال یافتن علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی منزل خود هستید, پس با ما همراه باشید تا با ذکر جزییات به علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی, علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی و بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی و دیگر خرابی های سینک ظرفشویی و راه حل رفع آن باشیم.
سیفون های پلاستیکی ظرفشویی رابطی بین سینک ظرفشویی و لوله کشی ساختمان هستند. سینک های ظرفشویی متفاوت بعضا داری یک , دو یا سه لگن بوده و بسیاری از آنها دارای یک سینی آبریز نیز در کنار سینک هستند. جدا از برند و تعداد لگن های سینک, سینک های ظرفشویی به انواع سینک روکار و توکار تقسیم بندی شده و هریک دارای یک سیفون منحصر به فرد هستند. سینک های تک لگنه روکار دارای ساختاری ساده بوده و آب بندی آنها کار ساده ای است. اما بیشتر خرابی ها با توجه به کثرت استفاده, سینک ای دو لگنه هستند که بسیاری از آنها سینک های ایرانی و بعضا سینک های ایتالیایی و خارجی هستند. قیمت سیفون سینک های فانتزی حتی از نوع ایرانی هم بالا بوده در حال حاضر در حدود 400 تا 700 هزار تومان و سیفون سینک های خارجی دارای سیفون های حدود 1 تا 1/5 میلیون به بالا هستند, پس در هنگام تعمیرات مراقب قطعات این سیفون ها باشید تا گم نشده و نشکنند. بهترین مارک لوله و اتصالات زیر سینک ظرفشویی برند محک است که به اغلب سینک های ظرفشویی به خصوص اخوان قابل نصب هستند.
علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی
علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی
به طور کلی چند علت برای نشتی احتمالی سیفون های سینک ظرفشویی وجود دارد.
شکستگی قطعات سیفون ظرفشویی
خرابی واشر و قطعات سیفون ظرفشویی
نصب نادرست قطعات سیفون ظرفشویی
انسداد داخل سیفون ظرفشویی

گرفتگی لوله کشی فاضلاب آشپزخانه

در لیست بالا علت های مختلف نشت آب از زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه را مشاهده کردید, و بهتر است به سراغ راه حل های پیش رو برویم. در مورد شکستگی قطعات سیفون ظرفشویی دوقلو بایستی عرض شود که اگر سیفون از انواع ایرانی باشد به سختی میتوان در برخی از فروشگاه های تاسیساتی آنرا یافت و این مساله در مورد  سینک های خارجی کمی سخت است. تهیه قطعه و تعویض آن راه حل کار است.
اما اغلب خرابی های و نشتی سینک ظرفشویی مربوط به خرابی واشر و یا نصب نادرست سیفون و قطعات است. در نصب و تعویض سیفون ظرفشویی در هیچ قسمتی نوار تفلون به کار نرفته و فقط کار نصب و آب بندی با واشر صورت میگیرد. سیفون های ظرفشویی و روشویی دارای دو نوع واشر هستند, واشر تخت و واشر کونیک دار, واشرهای تخت برای آب بندی بین مهره و خرطومی و معمولا واشرهای کونیک آب بندی لوله عمودی بالای سیفون و مهره در دو سایز 50 و 40 میلی متر هستند.

از دیگر علت های نشتی میتوان به کثیف بودن سیفون های ظرفشویی اشاره کرد, این مساله باعث فشار به آب بندی سیفون و نشتی آب میشود. گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه هم نشتی آب را در پی داشته که بایستی با استفاده از سه نظام فنر لوله بازکنی اقدام به رفع گرفتگی کرد.

از نشانه های گرفتگی لوله یا خود سیفون میتوان به بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی اشاره کرد. اگر برای باز کردن و تمیز کردن سیفون وقت ندارید, فعلا میتوانید با کمی جوهر نمک و سرکه کمی آنرا باز کرده و سر فرصت سیفون را باز و تمیز کرده و یا به کمک یک لوله بازکنی با فنر اقدام به باز کردن چاه فاضلاب آشپزخانه کنید.
یکی از اصلی ترین علل گرفتگی سینک ظرفشویی طریقه نصب سیفون سینک و لوله خرطومی است که به لوله پلیکا فاضلاب دیوار متصل است. نحوه قرار گرفتگی خرطومی در امتداد طولی لوله فاضلاب است و اگر این دهانه خرطومی به بدنه لوله یا اتصالات عمود باشد, ممکن است پس از مدتی با جمع شدن رسوبات چرب و باقی مانده پسماند غذایی یا مو به طور کلی موجب انسداد سیفون یا خروج آب از سینک به کندی شود. حتی ممکن است این گرفتگی در همان ابتدای نصب سیفون اتفاق بیفتد و این مورد نیز علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی باشد. اصلاح و تعمیرات لوله کشی پلیکا یا پوش فیت فاضلاب نیز ممکن است به ندرت در مواردی برای این موارد مورد نیاز باشد.
مجرای تخلیه آب لباسشویی در برخی از آشپزخانه ها با سینک ظرفشویی مشترک است, نشتی از محل اتصال یا سه راهی لباسشویی نیز از یک علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی است.

یک علت دیگر نشت زیر سینک ظرفشویی هم خارج شدن از آب بندی زیرآب سینک است که به ندرت اتفاق میفتد. اما از شایع ترین علل خیس شدن کابینت زیر سینک پارگی شلنگ سینک یا نشت آب از بالای سینک و نفوذ آن به زیر سینک است و این مساله ممکن است در یافت علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی منحرف کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.