کاربرد و قیمت انواع لوله مانیسمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

کاربرد و قیمت انواع لوله مانیسمان

۴۳۵ بازديد

کاربرد و قیمت انواع لوله مانیسمان 


در این برگه راجع به کاربرد و قیمت انواع لوله مانیسمان صحبت خواهیم نمود.
لوله های مانیسمان لوله های فولادی هستند که درز جوش ندارند. این عدم وجود درز باعث میشود که مقاومت بیشتری در برابر فشار و پوسیدگی پیدا کرده و توزیع فشار در سطح مقطع داخلی لوله به طور متوازن به کلیه نقاط لوله تقسیم شده و به همین دلیل امکان پوسیدگی و ترکیدگی لوله به کمترین حد ممکن کاهش پیدا میکند. لوله های مانیسمان در انواع مختلف رده 20 , رده 40, رده 80 و رده 160 تولید شده و ضخامت هر یک بر  اساس کاربردها و استانداردها تغییر میکند.
تولید لوله مانیسمان از طریق تراش شدن شمش های فولادی تحت کشش و دمای بالا انجام شده و به نوعی یک فولاد آبدیده محسوب میشود. آلیاژ لوله های مانیسمان کربن استیل بوده و به مقدار مشخصی کربن و فولادی با هم ترکیب میشوند. اینکه لوله مانیسمان چیست و چه کاربردهایی دارد بسته به آلیاژ و بیس لوله نیز داشته و در برخی موارد ممکن است از شمش های غیر فولادی تهیه شود.کاربرد و قیمت انواع لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان


لوله های مانیسمان در صنایع مختلف و ساختمان کاربرد دارند. در لوله کشی ساختمان لوله کشی گاز, آتش نشانی, شوفاژ, داکت اسپلیت و دیگر سیستم های حرارتی و برودتی را میتوان با لوله های مانیسمان انجام داد. لوله کشی گاز توکار بایستی  حتما از لوله مانیسمان استفاده شد و حتی در برخی مواقع برای لوله کشی گاز روکار نیز برای استحکام بیشتر از لوله گاز مانیسمان استفاده میشود.
نفت و پتروشیمی, پالایشگاه, لوله کشی گاز بین شهری, استخراج و انتقال گاز طبیعی, فراورده های نفتی و پتروشیمی از دیگر کاربردهای لوله مانیسمان در صنعت هستند. لوله های مانیسمان در ساخت کندانسورها و اواپراتورهای صنعتی از قبیل صنایع مواد غذایی و داروسازی به کار میروند. در صنایع خودروسازی و موتورسیلکت سازی نیز لوله های مانیسمان به عنوان سازه های مجکم فولادی و نسبتا سبک استفاده میشوند.
لوله مانیسمان در ساخت قطعات کوچک نیز کاربرد دارند.

چگونه لوله مانیسمان را برای کاربردهای خود انتخاب کنیم؟

برای خرید لوله مانیسمان مناسب برای کاربردهای خاص، باید به عوامل مختلفی نظیر فشار، دما، ماده‌ای که قرار است از طریق لوله منتقل شود، شرایط زیست‌محیطی و هزینه‌های نصب و نگهداری توجه کرد. همچنین، نوع لوله مانیسمان باید با محیط اطراف سازگار باشد و به عنوان یکی از موارد مهم، باید به استانداردهایصنعتی مربوطه توجه کرد. برای نمونه، اگر قرار است لوله مانیسمان برای لوله کشی گاز استفاده شود، باید به عواملی مانند فشار گاز، دما، خصوصیات شیمیایی گاز و شرایط زیست‌محیطی توجه کرد.


قیمت لوله مانیسمان


قیمت لوله مانیسمان بسته به سایز, وزن لوله , برند و میزان عرضه و تقاضا در بازار دارد. کلاس لوله تعیین کننده نسبی وزن لوله بوده و هر چه رده لوله بالاتر برود مسلما وزن لوله قیمت لوله مانیسمان افزایش پیدا میکند.

قیمت لوله مانیسمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. ماده اولیه: نوع ماده اولیه مورد استفاده در ساخت لوله مانیسمان می‌تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد. برای مثال، لوله‌هایی که از پلی‌پروپیلن ساخته شده‌اند، ارزانتر از لوله‌هایی هستند که از ماده‌ای چون پلی‌اتیلن استفاده شده‌اند.

  2. قطر و ضخامت: قطر و گوشت لوله مانیسمان نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. لوله‌های بزرگتر و با ضخامت بیشتر، گرانتر هستند.

  3. طول: طول لوله مانیسمان نیز به قیمت آن تأثیر می‌گذارد. لوله‌های بلندتر، گرانتر هستند. اما عموما طول لوله مانیسمان 6 متری و دربرخی از برندهای روسی و بلوک شرق اروپا مانند رومانی و بلغار 12 متر هستند.

  4. استفاده های ویژه: در بعضی موارد، لوله مانیسمان برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است نیاز به ویژگی‌های خاص داشته باشد. به عنوان مثال، لوله‌های مانیسمان مورد استفاده در صنایع پزشکی گرانتر از لوله‌هایی هستند که در صنایع دیگر استفاده می‌شوند.

  5. نرخ تورم: نرخ جهانی فولاد و قیمت دلار نیز می‌تواند بر قیمت لوله مانیسمان تأثیرگذار باشد.

 

بنابراین، قیمت لوله مانیسمان به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است قبل از خرید، این عوامل را در نظر بگیرید.

در حال حاضر قیمت های زیر مربوط به قیمت لوله مانیسمان اهوازی هستند.
قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 1 اینچ 1.400.000 تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 11/4 اینچ 1.450.000 تومان,قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 11/2 اینچ 2.270.000 تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 2 اینچ 2.100.000 تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 21/2 اینچ 3.100.000 تومان,  قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 3 اینچ 3.630.000 تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 4 اینچ 5.200.000 تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 5 اینچ 9.400.000 تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 6 اینچ 11.800.000 تومان.
در صورت نیاز به  کاربرد و قیمت انواع لوله مانیسمان با پایپ بازار عمده فروشی لوله و اتصالات تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.