قیمت خرید انواع بست لوله و تاسیسات

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

قیمت خرید انواع بست لوله و تاسیسات

۶۰۹ بازديد

قیمت خرید انواع بست لوله و تاسیسات

در این نوشته به بررسی قیمت خرید انواع ببست لوله و تاسیسات ساختمانی و صنعتی میپردازیم.

بست های تاسیسات مکانیکی و لوله کشی, قطعاتی هستند, که در هنگام اجرای لوله کشی یا بعد از آن برای مهار لوله ها برای جلوگیری از حرکت و لرزشها به کار میروند. تثبیت لوله کشی موجب میشود که این لرزشها دفع شده و طول عمر لوله کشی و تاسیسات ساختمان را افزایش داده و از خسارت های احتمالی جلوگیری کنند. 

جدا از سایزبندی بست های لوله انواع مختلفی از لحاظ شکل ظاهری و نحوه به کارگیری داشته که ما در ادامه به قیمت خرید انواع بست لوله و تاسیسات میپردازیم.
قیمت خرید انواع بست لوله و تاسیسات

قیمت خرید انواع بست لوله و تاسیسات ساختمانی

برای استعلام قیمت انواع بست لوله و تاسیسات به وبسایت پایپ بازار pipebazar.ir مرکز پخش انواع بست و ساپورتهای لوله مراجعه نمایید.

برای خرید انواع بست و ساپورت های لوله کشی مجریان لوله کشی و تاسیسات کار بنا به تشخیص و تناسب یک لیست تهیه کرده تا کارفرما آنرا تهیه کند. اما بعضا ممکن است به دلایلی مانند عدم آشنایی با جدیدترین سیستم نصب تاسیسات ساختمان این مقاله را مطالعه کنید.

بست های لوله و تاسیسات به انواع مختلف بست لوله فاضلاب, بست لوله گاز, بست لوله شوفاژ, بست های سیستم گرمایش از کف تقسیم بندی شده که مدل های مختلفی نظیر شکل داشته و بعضی از مدلهای آنها قابل استفاده برای تمام انواع لوله های ساختمانی هستند.

انواع بست لوله فاضلاب

بست تک پایه 

بست های تک پیچ یا تک پایه انواع متخلف داشته و بعضی از آنها زیربستی داشته و به صورت یک نیم دایره میباشند. این مدل بست ها بیشتر برای مهار لوله های سایز پایین آب و شوفاژ به کار رفته و به ندرت در مهار لوله فاضلاب مصرف میشوند.

مدل بست تک پایه ای که بیشتر در فاضلاب کشی استفاده میشود, بست های گردی هستند, که توسط یک پیچ بلند به سقف یا ساپورت نصب میشوند.

بست پایه دار( دوپایه)

بست های پایه دار بست هایی هستند که معمولا برای نصب لوله فاضلاب روی دیوار استفاده شده و فاصله چندانی با دیوار پیدا نمیکنند.

بست رگلاژی

بست های رگلاژی بست هایی هستند که توسط پیچ به سقف , ساپورت یا دیوار نصب شده و توسط مهره , فاصله آنها تا یکدیگر قابلیت رگلاژ و کوتاه و بلند شدن دارند. این بست ها معمولا  توسط پیچ متری به رول بولت یا ساپورت سقف نصب میشوند.

بست گلابی یا بست تی

بست گلابی تا بست T بستهای مخصوص لوله فاضلاب هستند که از یک سمت دایره ای لوله را مهار کرده و از سمت دیگر تسمه ای در امتداد پایه بست وجود دارد که به سقف جوش داده میشود.
بست لوله پوش فیت
شاید بتوان در لوله کشی پوش فیت از همه انواع دیگر بست استفاده کرد,اما بست لوله پوش فیت نوع خاصی از بست است که از نمونه های معروف آن میتوان به بست پوش فیت پلی ران , بست نیوفلکس یا بست NPS نام برد. این نوع بست ها روکش های توسی رنگی دارند که به لوله فشار مضاعف وارد نمکیند.

بست روکش دار

برای جلوگیری از فشار به لوله ها از بست هایی استفاده میشوند که محیط مماس آنها با لوله توسط لاستیکهایی احاطه شده و این مساله موجب میشود فشار وارده به لوله از سوی بست به حداقل برسد. قیمت این بست ها نسبت به سایر بست های لوله بیشتر هستند.

بست پایه بلند

بسته های پایه بلند همان بست های پایه دار هستند, منتها برای ایجاد فاصله بین لوله و سقف یا دیوار از این نوع بستها استفاده میشود. این بست ها دارای پایه های ارتفاع 5 و 7 سانتیمتر هستند.

انواع بست لوله گاز
برای ایمنی بیشتر محکم کردن لوله گاز بسیار مهم بوده و از انواع بست فلزی برای مهار لوله های گاز استفاده میشود. بست های تک پایه نیم دایره, تک پیچ , بست دوپایه و بست گرد تک پیچ از جمله بست هایی هستند که برای تثبیت لوله گاز استفاده میشوند.
انواع بست لوله پلاستیکی
برای بست کاری لوله آب و شوفاژ میتوان از انواع بست تک پایه فلزی هم استفاده کرد. اما بعضا به دلیل قیمت ارزان تر و همچنین نمای کار از بست های پلاستیکی همرنگ لوله که معمولا سفید رنگ هستند استفاده میشود. این بست ها سبک و شکننده هستند اما برای مهار لوله پلاستیکی به اندازه کافی استحکام داشته و قیمت نسبتا ارزانی هم دارند.
انواع بست فلزی لوله
به غیر از بست های لوله پلاستیکی اکثر بست های لوله بنا به دلایل فنی فلزی هستند اما برخی بست ها فلزی برای جلوگیری از فشار بیش از  حد به محیط لوله با روکش های لاستیکی استفاده میشوند.
این بست ها به صورت فابریک کارخانه بوده و قیمت بالاتری نسبت به بست های فله ای دارند.

ساپورت در صنعت تاسیسات

به غیر از بست ساپورت ها نیز برای مهار لوله کشی به خصوص در تثبیت لوله کشی فاضلاب استفاده های زیادی دارند. به صورت سنتی ساپورت لوله کشی با استفاده از پروفیل و قوطی ها آهنی انجام میشد که قیمت بالایی داشته و باعث دردسرهایی مانند اشغال فضا و تحمیل وزن اضافی به سازه میشد. اما با استفاده از ساپورت های آماده ای که برای اینکار طراحی شده نیازی به جوش دادن بست ها به ساپورت نبوده و بست به ساپورتهای تعبیه شده در سقف و دیوار با پیچ متصل شده و در ضمن ساپورتها ضدزنگ و خوردگی میباشند.
قیمت انواع بست لوله

قیمت بست لوله و تاسیسات بستگی به وزن و هزینه تولید آن دارد. بست های یک تکه با وزن کم به خصوص از نوع پلاستیکی ارزانتر از بست های فلزی یا با قطعات زیاد هستند.
در بازار دو نوع بست وجود دارد. برخی از بست ها توسط تولیدکنندگان کارخانه های بزرگ یا کارگاه های کوچک تولید شده و برخی از بست ها توسط کارخانه تولید کننده لوله تولید میشوند.
بست لوله پلی ران, بست نیوفلکس, بست سوپر فیکس, بست سوپردین , بست پلاستیکی لوله آذین و نیوپایپ از جمله بست هایی هستند که توسط تولیدکنندگان لوله و اتصالات طراحی و به فروش میرسند. بست ایران ,NPS, بست های تک پایه فلزی , بست های دوپایه و...... از بست هایی هستند که به صورت کارگاهی تولید شده و جداگانه خرید میکنند.
قیمت یک عدد بست پلاستیکی لوله آب از حدود 500 تومان تا 3000 بوده و بست های فلزی تک پایه نیز در حدود 1000 تومان تا 10 هزار تومان قیمت دارند. البته این بستگی به سایز لوله دارد. قیمت بست های دوپایه نیز از حدود 4000 تومان به بالاست. بست لوله گاز نیز در سایز 1/2 از حدود 2 تا 3 هزار تومان قیمت دارند. بست های لوله فاضلاب به دلیل بزرگ بودن سایز از همه گران تر بوده و از حدود 10000 تومان شروع میشوند.
برای استعلام قیمت خرید انواع بست لوله و تاسیسات با عمده فروشی لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.