هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی

۸۱۸ بازديد
هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی
احتمالا هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی برای بسیاری از مردم بسیار مهم است. با وجود مخارج زندگی و شاید هم علاقه به یادگیری برخی از شما دوست دارید که تا جایی که امکان دارد خود شخصا نسبت به تعمیر توالت فرنگی اقدام کنید. پس بهتر است با کمی مطالعه مقدمات حرفه ای شدن را یاد بگیرید. هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی به نوع خرابی فرنگی بستگی داشته و به همین دلیل بهتر است کمی با نحوه کارکرد توالت فرنگی آشنا شوید.
توالت فرنگی ها به دو دسته توالت فرنگی های دیواری و توالت فرنگی های معمولی یا زمینی دسته بندی میشوند. به توالت فرنگی های دیواری یا  وال هنگ نیز گفته میشود. البته برخی از مدل های توالت فرنگی روکار را نیز میتوان به دیوار نصب کرد. به طور کلی توالت فرنگی دارای یک مخزن آب و یک کاسه است. در حالت عادی مخزن توالت فرنگی پر از آب است. هنگامی که شما از توالت فرنگی استفاده میکنید و قصد تخلیه فضولات را دارید یک دکمه در کنار کاسه یا مخزن وجود دارد که آنرا فشار میدهید. با فشردن دکمه توالت فرنگی آب درون مخزن به سمت کاسه سرازیر شده و فضولات را به سمت لوله کشی فاضلاب انتقال میدهد. فشردن دکمه فرنگی به مکانیزم تخلیه مخزن دستور میدهد که آب مخزن به سمت کاسه تخلیه شود. بعد از تخلیه شدن مخزن, توپی شناور به سمت پایین آمده و بدین ترتیب مخزن توسط شیر شناور توالت فرنگی مجددا پر میشود. بعضی از انواع توالت فرنگی دارای دو دکمه تخلیه بوده و به توالت فرنگی های دوزمانه معروف هستند. تنها تفاوت توالت فرنگی های دوزمانه با یک زمانه این است که حجم آب تخلیه شده آنها تفاوت دارد.
هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی
تعمیر توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی, تخلیه کند توالت فرنگی, سرریز شدن آب مخزن توالت فرنگی, پرنشدن مخزن توالت فرنگی, تخلیه دایمی مخزن توالت فرنگی, لق شدن و یا نشتی از محل اتصال توالت فرنگی به زمین در کنار شکستگی درب و قطعات توالت فرنگی از جمله خرابی های رایج در توالت های فرنگی هستند. حال در ادامه به نحوه عیب یابی و تعمیر توالت فرنگی میپردازیم.
گرفتگی توالت فرنگی به دلیل گیرکردن اجسام در سیفون توالت فرنگی در محل خروج یکی از موارد رایج است. استفاده از فشار آب, مواد شیمیایی, گیره یا آچار مشکل گشا از جمله روشهایی است که میتوان به وسیله آنها نسبت به رفع گرفتگی توالت فرنگی اقدام کرد.
اما برخی از گرفتگی های توالت فرنگی مربوط به ته نشین شدن رسوبات داخل لوله کشی توالت فرنگی است. معمولا در لوله کشی پوش فیت این نوع گرفتگی کمتر حادث میشود و اغلب گرفتگی ها مربوط به انسداد لوله های چدنی و لوله کشی پلیکا است.
تخلیه کند توالت فرنگی نیز یا مربوط به این گرفتگی های داخل کاسه توالت فرنگی و لوله کشی فاضلاب آن هستند و یا به مکانیزم تخلیه آب مخزن توالت فرنگی مربوط میشوند. در اماکنی که کار تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی انجام شده و سیفون شترگلویی  برداشته نشده است, این مساله بیشتر اتفاق میفتد. در گرفتگی های فرنگی و تعمیر توالت فرنگی بهتر است بعد از کندن توالت فرنگی با استفاده از فنر سه نظام لوله بازکنی مسیر لوله توالت فرنگی بازشده و بعد از بازکردن توالت فرنگی مجدد نصب شود. به هر حال کیفیت پایین کار لوله کشی و نصب توالت فرنگی و یا استفاده از لوله پلیکا فاضلابی ارزان قیمت در بسیاری ساختمانها مایه دردسر میشود.
تعمیر شناور توالت فرنگی
خرابی شناور توالت فرنگی یکی از بیشترین خرابیهای توالت فرنگی را شامل میشود. قطع کردن یا قطع نکردن شناور که وظیفه ذاتی آن است در یک شناور توالت فرنگی سالم بایستی حادث شود. در زمان خالی بودن مخزن شناور توالت فرنگی بایستی مخزن را پر از آب کند و در زمان پرشدن بایستی قطع کند. تنظیم نبودن محل قطع وصل نیز ممکن است باعث سرریز اب مخزن توالت فرنگی شود.

نخستین نشانه ای که مشخص میکند شناور توالت فرنگی خراب است, کم بودن یا عدم وجود آب در منبع توالت فرنگی است که باید با بررسی شیر پیسوار , شیلنگ مربوطه و شناور بررسی شود تا دلیل قطع شدن ورود آب را پیدا کنیم . بعضا احتمال دارد, وجود آشغال باعث انسداد یا کاهش آب ورودی به مخزن توالت فرنگی است . در صورتیکه شیر پیسوار و یا شلنگ مشکلی نداشته باشند , احتمالا شیر شناور دچار خرابی شده که یا بایستی رفع گرفتگی شود و اینکه شیر شناور یا کل شناور تعویض شود.

علت دوم نقص در عملکرد شناور , سرریز شدن آب از مخزن آب فرنگی است و این مساله حاکی از قطع نشدن جریان آب توسط شناور فرنگی میباشد . در اغلب موارد این مساله منجر به تعویض کل شناور یا توپی شناور فرنگی میشود.
سر و صدای زیاد در موقع پرکردن شناور نیز از نشانه های خرابی یا گرفتگی داخلی یا شلنگ شناور توالت فرنگی است.
نحوه تعویض شناور توالت فرنگی

  1. قطع کردن شیر پیسوار توالت فرنگی
  2. باز کردن شلنگ متصل به شناور فرنگی
  3. بازکردن مهره و واشر زیر توالت فرنگی
  4. نصب شناور توالت فرنگی نو به جای قدیمی و تنطیم ارتفاع آن
  5. نصب شلنگ توالت فرنگی به روی شناور
  6. بازکردن و تست شیر شناور توالت فرنگی

نحوه تعویض پمپ تخلیه توالت فرنگی

نحوه تعویض پمپ تخلیه در صورت تهیه مدل متناسب کار مشکلی نیست. برخی مدلها با دست و بعضی از مدلهای پمپ تخلیه نیاز به یک آچار برای تعویض دارند. واشر کهلری, لاستیک قورباغه ای و مخروطی از اشکال مختلف لاستیک های مکانیزم تخلیه توالت فرنگی هستند.
لق شدن توالت فرنگی
یکی از مشکلاتی که در برخی موارد به وقوع میپیوندد, لق شدن و شل شدن توالت فرنگی روی زمین است. احتمالا فاسد شدن چسب آکواریوم و جدا شدن توالت فرنگی از زمین باعث لق شدن و حتی نشت آب از زیر توالت فرنگی شود.
باز کردن و نصب مجدد توالت فرنگی چاره کار است.
قیمت و نحوه تعمیر توالت فرنگی
قیمت تعمیر توالت فرنگی با توجه به خرابی و نیاز به قطعات از حدود 200 هزار تومان دستمزد آغاز شده و ممکن است تا حدود 1 میلیون تومان هزینه بر باشد. ممکن است در این بین قطعاتی برای کار احتیاج داشته باشیم و احتمال دارد بدون تعویض قطعه تعمیر توالت فرنگی و قیمت آن در همین محدود باشد.
در صورت نیاز به بررسی قیمت تعمیرات و هزینه و نحوه نصب استراکچر وال هنگ یا توالت فرنگی روی لینک کلیک کرده و در مورد هزینه و نحوه توالت فرنگی با ما تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.