رسوب زدایی و اسید شویی پکیج ایران رادیاتور

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

رسوب زدایی و اسید شویی پکیج ایران رادیاتور

۴۹۳ بازديد

اسید شویی پکیج ایران رادیاتور


در این نوشته به نحوه اسید شویی پکیج ایران رادیاتور خواهیم پرداخت. البته به طور کلی رسوب زدایی مبدل پکیج ایران رادیاتور با اسیدشویی پکیج بوتان و دیگر برندهای پکیج تفاوتی خاصی نداشته اما به دلیل اینکه طبق یک برند خاص آشنایی بهتری انجام میشود, در مورد اسید شویی پکیج ایران رادیاتور صحبت خواهیم کرد.
هر دستگاهی و وسیله ای برای بهینه سازی و ادامه عملکرد خود نیاز به نگهداری هایی داشته و پکیج نیز از این امر مستثنی نبوده و هر چقدر هم که از فیلترها و صافی های مختلف در مسیر لوله کشی آب استفاده شود, به دلیل عبور جریان آب گرم از داخل پکیج , املاح موجود در آب در طول مسیر و به خصوص در سطح مبدل رسوب میکند. این رسوبات با افزایش ضخامت موجب اختلال تبادل حرارتی شده و علاوه بر راندمان پکیج موجب افزایش میزان کارکرد پکیج و در نتیجه بالا رفتن مصرف گاز و برق شده تا جایی پیش میرود که در صورت عدم رسوب زدایی پکیج باعث صدمه به دیگر قطعات پکیج میشود. حتی به دلیل اینکه آب گرم مصرفی دیرتر از حد معمول داغ میشود به نوعی موجب افزایش مصرف آب نیز خواهد شد. پس بایستی به شکل مرتب و حداقل 2 تا 3 سال یکبار پکیج سرویس اساسی شده که ما در اینجا راجع به رسوب زدایی و اسید شویی پکیج ایران رادیاتور توضیحات خواهیم داد.
اسید شویی پکیج ایران رادیاتور

اسید شویی مبدل پکیج ایران رادیاتور


مهمترین بخش از اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, رسوب زدایی مبدل پکیج است. هر چند که در سرویس اساسی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری به هنگام باز کردن و سرویس بایستی کلیه قطعات به دقت وارسی و تمیز شده و در صورت نیاز تعویض و مرتب شوند. بررسی آب بندی واشرها و ارینگها, چک کردن حسگرها, ترموستات , شیر اطمینان, شیر پرکن, فلومتر یا فلوسوییچ از دیگر خدماتی است که بایستی در هنگام اسید شویی پکیج ایران رادیاتور انجام شود. به طور کلی اسید شویی و رسوب زدایی پکیج ها به دو شکل دستی و یا اسید شویی با پمپ انجام میشود که هر یک دارای مزایایی هستند اما به طور کلی روش استفاده از پمپ اسیدشویی بهتر است. 

رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور


رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff یکی از بهترین مدلها ایران رادیاتور بوده که تعداد آن از لحاظ تقاضای مصرف کننده های پکیج بیشتر است. در هریک از دو روش فوق میتوان از اسید دیسکلر , اسید کلریدریک, اسید سولفوریک رقیق و یا محلول های مخصوص اسیدشویی مبدل استفاده کرد. تفاوت استفاده از اسیدهای فوق بسته به نوع جرم های پکیج ممکن است متفاوت باشند اما در مرحله اول کار با اسید بایستی ایمنی رعایت شود و نوع اسید به گونه ای باشد که به سلامت شما و اطرافیان لطمه وارد نشود.

اسید شویی دستی یا سنتی


 در این روش بایستی مبدل پکیج و کلیه قطعات از پکیج جدا شده و سپس تک تک قطعات و مبدل شستشو و تمیز شوند. تقریبا میتوان گفت که به غیر از برد کنترل پکیج کلیه قطعات پکیج حداقل بایستی با دستمال یا آب تمیز باشند. بعد از تمیز کردن , پکیج مونتاژ شده و مجددا راه اندزی میشود. در روش دستی باز جدا کردن مبدل آنرا داخل تشت قرار داده و با یک دستکش مخصوص و عینک کار , با حوصله تمیز میکنیم. در هنگام اسید شویی مبدل پکیج بایستی مراقب بود که به مبدل آسیب وارد نشده و سوراخ نشود.

اسید شویی پکیج با پمپ 

در روش رسوب زدایی پکیج با پمپ, نیازی به بازکردن مبدل وجود نداشته و پمپ اسید شویی را درون تشت اسید دیسکلر قرار میدهیم. سپس با استفاده از یک شلنگ پلاستیکی خروجی پمپ را به یک سمت مبدل وصل کرده و یک شلنگ به طرف دیگر مبدل وصل کرده و درون ظرف اسید می اندازیم. با روشن شدن پمپ اسید شویی پکیج, رسوبات مبدل بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه به کلی در اسید حل شده و مبدل تمیز میشود. حال با وصل کردن پمپ به آب تمیز, مبدل را با آب عاری از اسید کرده و شلنگهای پمپ را جدا میکنیم. بهتر است بعد از اسیدشویی, پمپ را هم شستشو دهیم.

اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی


برای رسوب زدایی پکیج میتوان از پمپ کولر آبی هم استفاده کرد, اما استفاده از پمپ مخصوص اسید شویی مبدل پکیج حرفه ای تر است. از لحاظ ساختار به دلیل مقاومت بالای پمپ کولر در برابر اسید, ایده خوبی برای اسیدشویی مبدل پکیج به نظر میرسد.

هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

هزینه اسید شویی پکیج ایران رادیاتور به شکل تقریبی با احتساب لوازم و اسید بین 1 هزار تومان تا 1/5 میلیون تومان دارد. که باتوجه به مدل پکیج متغیر بوده و در صورت نیاز به تعویض ارینگ و قطعات و شستشوی کامل پکیج و مدار گرمایش ممکن است افزایش یابد. در سرویس شتسشوی کامل پکیج, کلیه قطعات قابل اسیدشویی باز و شستشو داده شده و پکیج یک سرویس کامل میشود. تقریبا میتوان گفت که غیر از قطعات الکترونیکی مانند برد,NTC و ترمستات حد در سرویس کامل تمیز و رسوب زدایی میشوند.
در صورت نیاز به خدمات تعمیر پکیج شبانه روزی و اسید شویی پکیج ایران رادیاتور , بوتان , ایساتیس, آریستون, لورچ و دیگر برندها در سراسر تهران , کرج , اندیشه , ملارد با ما تماس بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.