تعمیرکار کولر شبانه روزی

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , شوفاژ , گاز و فاضلاب,موتورخانه شوفاژ , پکیج شیرالات 09129352189

تعمیرکار کولر شبانه روزی

۸۰۰ بازديد

تعمیرکار کولر شبانه روزی


اعزام تعمیرکار کولر شبانه روزی سراسر تهران و بدون تعطیلی.
برای تعمیر کولر شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

در سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی اغلب خرابی موتور کولر آبی, پمپ آب کولر, پارگی تسمه , نقص در سیم کشی و کلید کولر و یا سر و صدا یا قفل شدن یاتاقان باعث از کارافتادن کولر یا کاهش راندمان آن شده و سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی ضروری به نظر میرسد. از آنجا که شب های تابستان بعضا گرم بوده و برخی از افراد تحمل گرما را ندارند, نیاز به این خدمات به صورت فوری احساس شده و ما در خدمات کولر آبی شبانه روزی همراه با تجهیزات و قطعات کولر آماده ارایه خدمات به کلیه نقاط تهران هستیم. راه اندازی اولیه و سرویس کولر آبی میتوانید از بسیاری از مشکلات بدی جلوگیری کرده و هزینه های شما را به شدت کاهش دهد.تعمیرکار کولر شبانه روزی
تعمیرکار کولر شبانه روزی تهران
خنک نبودن باد کولر, از کار افتادن موتور کولر,اتصالی برق کولر, نشتی آب از کولر, سر و صدای بیش از حد کولر آبی, بوی بد کولر آبی و کاهش قدرت کولر از جمله مواردی هستند که ممکن است در تمامی اوقات کارکرد کولر مشکل ساز شود. البته بروز برخی از این خرابی ها ممکن است, علل بیرونی داشته و برخی از ایرادات هم ریشه در خرابی قطعات کولر آبی دارند. برای رفع خرابی هایی که علل آن نامشخص بوده و یا حداقل برای یک فرد عادی مشکل است, بایستی ابتدا عیب یابی انجام شده و سپس اقدام به تعمیر کولر آبی شبانه روزی انجام شود.

عیب و ایراد در سیم کشی کولر, سوختن سیم پیچی کولر, خرابی بوش کولر آبی, نقص در روشن شدن به دلیل خرابی سیم پیچ راه انداز کولر آبی که معمولا در این نوع خرابی های موتور, دینام کولر بایستی برای عیب یابی و تعمیرات کولر آبی باز شده و به کارگاه سیم پیچی منتقل شود.

تعمیر موتور کولر آبی در کارگاه بین 1 تا 2 روز زمان برده که این مساله برای بسیاری از مردم قابل تحمل نیست. در ضمن تعمیر موتور کولر آبی صرفه اقتصادی نداشته و ضمانت و گارانتی هم ندارد. به همین دلیل اغلب مردم سعی میکنند که با کمی هزینه بیشتر اقدام به تهیه و نصب موتور کولر آبی کرده, تا خیالشان بابت موتور کولر تا چندین سال راحت باشد.

البته کار نکردن کولر آبی ممکن است دلایل دیگری همچون به هم خوردن سیم کشی و دیگر عیوب نیز داشته باشد. اما در شرایط عادی اگر کولر روشن ناگهان از کار بایستد, در صورت تولید بوی سیم سوخته , حتما و در صورت عدم ایجاد بوی سوختکی, به احتمال زیاد دچار سوختگی سیم پیچ موتور شده است.

در صورتی که اخیرا شخصی اقدام به نصب کلید کولر یا دست کاری در سیم کشی ساختمان و کولر کرده باشد, ممکن است که از کارافتادن کولر , علتی به غیر از خرابی موتور کولر داشته و بایستی به دنبال اتصالی یا قطع شدن سیم در کلید کولر یا ترمینال کولر باشیم.

عیب یابی و تعمیر کولر آبی

 

خرابی شیر, شلنگ آبرسانی, شناور و توپی, لوله و سراهی سقفی, شکستگی زیراب, سوراخ شدن کفی کولر از دلایل نشتی آب از کولر ابی هستند. در اکثر موارد تعویض قطعات معیوب راهکار اصلی است.

کولر آبی باد نمیزند

در صورتی که دریچه کولر باز است و از روشن بودن کلید کولر اطمینان دارید, ایرادات زیر میتواند علل و راهکارهای ان باشد.

  • وجود نقص در کلید کولر که بایستی توسط یک نصاب حرفه ای یا برقکار کولر اصلاح شود.
  • خرابی سیم کشی کولر یا برق ساختمان که مانند مورد قبلی بایستی توسط برقکار انجام شود.
  • خراب شدن موتور کولر که میتواند به دلیل سوختگی سیم پیچی ,گیرپاژ موتور کولر یا خرابی بوش دینام کولر باشد.
  • پاره شدن تسمه کولر
  • پارگی برزنت یا نشت از قسمت های جانبی برزنت کولر

در موارد خرابی فوق موتور کولر ممکن است کولر هیچ صدایی تولید نکرده و یا صدای ضعیف و ناهنجاری تولید میکند. در برخی موارد مانند سوختن سیم پیچ موتور کولر میتواند همراه با بوی سوختگی همراه باشد.

پاره شدن تسمه کولر آبی

پاره شدن تسمه یا شل بودن بیش از حد آن باعث میشود که موتور بیهوده بچرخد و بدون آنکه بادی تولید کند, کار کند. رگلاژ تسمه یکی از کارهایی است که در  هنگام سرویس کولر آبی بایستی انجام شود. سفت بودن بیش از حد تسمه نیز به موتور کولر فشار آورده و به مرور باعث سوختن موتور کولر آبی میشود.

خرابی یاتاقان کولر و به ندرت پاره شدن برزنت کولر نیز میتواند باعث شود, که در عین سلامت موتور, هیچ بادی از خروجی  کولر آبی به بیرون پرتاب نشود.

خنک نکردن کولر آبی به اندازه کافی

بعضی از مشتریان از اینکه کولر آبی کار میکند, اما به اندازه کافی شدت باد نداشته و یا خنک نیست, شکایت میکنند. در اکثر مواقع علت این مساله عدم کارکرد مناسب سیستم خنک کننده شامل پوشال و آبرسانی کولر است.

خرابی پمپ کولر از حمله متداول ترین موارد تعمیر کولر آبی به موارد گرم بودن باد کولر است که بایستی اقدام به تعویض و تعمیر پمپ آب کولر آبی کرد.

خرابی در سیستم آبرسانی شامل سوراخ بودن کفی کولر, خرابی شیر و شلنگ کولر, نقص در شناور کولر از جمله  مواردی هستند که میتواند موجب نرسیدن آب به تشت کولر شود. اما اگر در کف کولر آب موجود باشد و پمپ کولر کار کند, گرفتگی شیلنگ یا لوله آبرسانی و اتصالات آب پخش کن کولر میتواند دلیل اصلی باشد که با تمیز کردن و یا تعویض قطعه درست میشود.

سر و صدای زیاد کولر

در تعمیر کولر آبی منبع ایجاد سر و صدای ناهنجار یا از موتور کولر است و یا از یاتاقان و تسمه کولر آبی, در مورد ایجاد صدای از موتور که بایستی توسط سیم پیچ موتور باز و بررسی شود اما اگر صدا از یاتاقان و تسمه باشد, تعویض این قطعات تنها راه تعمیر کولر آبی است.

سوراخ شدن کف کولر آبی

سوراخ شدن کف کولر آبی یکی از مشکلاتی است که برای کولرهای قدیمی باعث بلااستفاده بودن کولر میشود. تراشیدن کف کولر آبی به استفاده از اجسام سخت یکی از دلایل این مشکل است و بهتر است در هنگام سرویس کولر آبی فقط گرد و غبار کفی کولر زدوده شود.

در صورت بروز مشکل سوراخ شدن کف کولر, اگر تعداد سوراخ ها کم بوده و امکان آب بندی کف با ایزوگام یا مواد مخصوص باشد, میتوان تا چند سالی از آن استفاده کرد. اما اگر پوسیدگی کف کولر وسیع باشد, تعمیر کولر آبی در قسمت کفی فقط با استفاده از تعویض کفی کولر امکان پذیر است.

بوی بد کولر آبی

به ندرت در برخی از منازل بوی بدی از کولرهای آبی به مشام میرسد که میتواند منشا و علل مختلفی داشته باشد. نزدیک بودن محل قرارگیری کولر به لوله هواکشی سرویس بهداشتی ساختمان خود یا ساختمان مجاور, وجود لاشه پرنده یا جانوران موذی در کانال یا برزنت کولر و جای نامناسب کولر از لحاظ هوادهی و شروع به سوختن دینام کولر از دلایل اصلی بوی نامطبوع کولر آبی است که بایستی کارشناسی و رفع شود.




تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.